Monday, December 1, 2014

sekali lagi

bila aku tolak tambah darab bahagi purata semua tuuu, 
debuk-debak-debuk-debak lebih kurang 24jam jee lagi aku nak pergi.
memang lah tak pergi jauh mana 
tapi
tapii
tape lah. mak pernah pesan
"jangan lah asyik tak suka je kakngah, nanti susah pulak kakngah nak belajar. tape, biar org cakap apa-apa. mak kenal anak mak"

hati mana yang tak tersentuh.
boleh kata aku lebih tersentuh sebab
sebab aku fikir
kenapa aku buat macam nie sampai mak cakap mcm tu?
kenapa aku bukan mcm abang
bukan mcm kakchik

tapii tape
sekali lagi aku akan ke sana
sekali lagi aku cuba buat yg terbaik
sekali lagi aku cuba nak ubah ayat mak tadi
biar ayat mak yg dekat belakang tu sama
ayat depan dgn nada yg biar aku nangis sbb aku mak ayah dan semua happy
sekali lagi mak..
sekali lagi ayah..

mana taw masin mulut mak ayah tu
yg tak pernah doakan yg buruk utk aku
kengkawan yg tak putus-putus bg semangat
aku ada semua.
kawan
sahabat yg sangat mengambil berat ttg ku.
semoga doa semua didengar Kau Tuhan.
semoga mereka juga diberkati Kau
Aamiin Allahumma Aamiin.
jaga mereka ya Allah, lindungi mereka, pelihara mereka.
mereka adalah saham aku di sana kelak.

kakngah.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...