Tuesday, July 23, 2013

heart

hati, sabar lah.
hati, redha lah.
hati, tenang lah.
hati, damai lah.





bagi aku, HATI adalah organ yg penting. kerana, dengan hati lah niat tercipta. dengan hatilah aku melakukan itu dan ini. sebaik-baiknya aku menjaga hati yg kupinjam dari ya Rabb agar sentiasa bersih seperti kekasih-Nya, namun, sebaliknya agungnya! sucinya hati kekasih-Mu.


alangkah beruntungnya meraka yg dapat mempelajari kursus yg satu itu. sungguh, aku cemburu! aku seperti biasa masih menyimpan niat sedalamnya untuk ke arah itu. pernah juga terdetik di hati ini, mungkin ini bukan untukku. la illaha illallah, aku menangis. ini yg aku impikan dan aku harapkan akan tetapi, jika tidak tertulis untuk ku, adakah aku mampu mengawal hati ini?
iya, seribu kali aku menyedapkan hati sendiri, mungkin itu untuk aku! seyakinnya! namun, suara halus ade berbisik, "sabarlah efa, sabarlah jika itu bukan untuk mu". aku pohon, kuatkan hati ini jika itu berlaku nanti.
ya Allah, selagi itu tidak jelas untukku maka, doronglah aku untuk terus berusaha kearah itu.

masih ku ingat pesan cinta hatiku, "belajar elok-elok!". jika aku diberi kesempatan, aku berdoa agar aku dapat membahagiakan cinta hatiku. cukuplah aku dapat membantu mereka dihari tua mereka. cukuplah mereka merasakan kasih sayangku seperti aku merasainya sekarang. cukuplah mereka merasaa dimanja seperti aku rasai sekarang. cukuplah mereka tahu, bahawa mereka masih mempunyai aku kelak :')


semoga hati ini dijaga seiring dgn impian kelak. amin ya Rabb amin :)


ikhlas dari gadis yg selalu homesick :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...