Friday, January 16, 2015

siapa sangka

Ya Allah,
Bila aku baca semula tulisan aku di sini
Betapa aku tahu,
Jatuh itu perit.
*post before nie semua sesedih*

Ada je suara-suara tanya aku
"Kau down knp tak berdoa, luah dlm solat,
bukan kau luah dlm blog."
Satu je aku jawab utk suara-suara mcm nie,
"Dulu ustazah aku penah bgtahu aku yg cukuplah kita tahu Allah itu ada, dekat dgn kita. Walaupun kau nangis tanpa suara tp hati kau menyuarakan pelbagai rasa. Kau rasa kwn kau tahu hati kau remuk? Mak ayah adik-beradik kau tahu? Sepupu-sepapat kau tahu? TAKKK! Dyeorg tak tahu tapi Allah Maha Mengetahui."

Cumanya..
aku suka luahkan sesuatu melalui tulisan.
Kerana,
Tak semua orang nak baca tulisan aku di laman aku.
Tak semua orang yg komen post aku.
Biar tadek org dtg meng-cool down kan aku, cukuplah hati aku tenang dgn ayat-ayat Dia, zikir-zikir Dia.
Allahu,
Terima kasih bg aku kekuatan yg luar biasa bg aku Tuhan.
Kau pemilik hati aku,
Kau tahu remuk hati aku mcm mana,
Dan aku tahu,
Kau sahaja dpt tenangkan aku ya Rabbi.
Terima kasih utk semua, semua yg Kau kurnia utk aku.
-- Sekian.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...